Wednesday, December 22, 2010

Reis Amsterdam-Panama-Managua

ik ben goed aangekomen, maar wel een dag later dan gepland, want het vilegtuig vanuit Amsterdam vertrok vijf uur later dan de bedoeling vanwege hevige sneeuwval. Het vliegveld was zelfs enige tijd gesloten. Dus het was zeer twijfelachtig of de vlucht nog wel doorging. Maar uiteindelijk vertrokken we toch. En kwamen we om half tien ´s avonds in Panama aan.

En het vliegtuig naar Managua was toen al lang vertrokken, dus moest ik de nacht doorbrengen in een hotel in Panama, en kon pas de volgende dag de reis vervolgen via El Salvador naar Managua.
Ik kwam om half twee ´s middags in Managua aan. Zonder bagage want die stond nog op het vliegveld in Panama (te weinig plaats in het vliegtuig voor mijn bagage).
Nu zit ik samen met Carolina in een internet cafe in de buurt van haar huis in Managua. De temperatuur is nu weer aangenaam, want de zon is aan het zakken, maar midden op de dag was het erg warm, maar Carolina heeft gelukkig enkele abanicos. Gisteren voelde ik me niet zo lekker toen ik wakker werd, misselijk en het gevoel dat ik moest overgeven. We zijn op bezoek geweest bij Martina, een zus van Carolina, en bij de moeder van Carolina.

      

Daar kreeg ik een glas sinaasappelsap (vers geperst) waar ik van opknapte. Maar later op de dag kreeg ik toch diaree. Maar ik ben weer helemaal opgeknapt. Er zijn hier heel veel mooie bloemen, en ook veel mariposas. Kerstrozen (pastoras) zijn meer dan drie meter hoog en staan natuurlijk gewoon buitenkerstroos




Bijna iedereen heeft een kerstboom, maar het is altijd een kunstboom
Morgen ga ik met Carolina, Tania (dochter), Jorge (zoon) na Masaya (vulkaan), dierentuin, Mirador Catarina (uitzicht op een meer) en Granada (vroegere hoofdstad van Nicaragua) bij lago de Nicaragua.








5 comments:

  1. mooi Frank, dat je goe dbent aangekomen als is het met een omweg. Hier blijft het maar koud en er ligt veel sneeuw. We gaan een witte kerst tegemoet. Het is overigens een Kerstster http://www.detuingids.be/pages/detail.asp?Id=876 Een kerstroos is iets anders: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kerstroos
    Wel fijn om jou even botanisch de loef af te steken :)
    Doe de groeten aan Carolina en fijne kerstdagen toegewenst.

    Peter

    ReplyDelete
  2. Hoi Frank

    Mooie foto's! Zal wel spannend zijn geweest op Schiphol en verder in de reis. Maar uiteindelijk kom je er altijd, he. Je gaat zo vroeg in je vakantie al heel veel zien zie ik. Benieuwd naar de volgende update!

    Groeten, ook aan Carolina

    Michael

    ReplyDelete
  3. Frank,

    Inderdaad, leuke impressie van je eerste belevenissen. Ik wens jullie allen daar een fijne kerst toe.

    Het blijft hier wit en koud.

    Hayco

    ReplyDelete
  4. Hoi Frank,

    Dat klinkt nu al as een avontuur! Hier nog steeds veel sneeuw en ijs. Mega veel plezier nog en hele fijne dagen!

    Groeten,

    Joost

    ReplyDelete
  5. Hallo frank gisteren (vrijdag) waren wij een beetje ingesneeuwd nu Gaat het weer Gerard van rossum heeft met de tractor de weg vrijgemaakt.
    Vraagje doe je alleen slapen bij carolina of ?
    We Willen je van deze kant nog fijne feestdagen toe wensen en nog een hele fijne vakantie toewensen groetjes Lambert en Clara

    ReplyDelete